Translate

joi, 15 decembrie 2011

prajitura cu branza si jeleu(prajitura adria)sau fanta

 am avut asa de multa branza si am vrut sa fac o prajitura dar ca de obicei nu eram decisa ce fel de prajitura.
am avut niste idei dar ...ce bine e cu internetul asta.
si mi-e mai usor sa caut pe google decat in cele 4 caiete de retete,asa ca am ales poza care mi-a placut mai mult si am inceput procesul de prajiturit.






eu am folosit cantitate dubla ca am fost multi la prajitura asta,dar aici dau ingredientele pentru o portie normala.
pentru blat:
6 oua,6 linguri de zahar,8 linguri faina(la fel aici am pus faina dubla ca mi s-a parut prea moale ,in original era cu 4 linguri,data viitoare incerc asa),
100ml ulei si un praf de copt(o lingura sau un plic)
galbenusurile cu zaharul se amesteca apoi treptat se adauga uleiul,apoi faina si apoi albusurile batute separat,se adauga praful de copt dupa care se pun in tava unsa cu untura la foc potrivit cam 25 minute
(se face testul cu scobitoarea)





pentru crema de branza avem nevoie:
500gr branza dulce  proaspata de vaca,200 gr unt,150 gr zahar,un plic vanilie,si coaja de lamaie razuita.
untul sa fie moale(eventual la microunde 15 secunde)
se freaca cu zaharul ,apoi se adauga branza,vanilia si coaja de lamaie,si se freaca crema pana e cremoasa.




pentru glazura avem nevoie de;
850ml suc portocale,ideal e sa fie din portocale stoarse,dar poate fi orice fel si orice aroma de fructe
2 plicuri budinca de vanilie si 5 linguri de zahar


se amesteca toate cu telul si se pune pe foc pana fierbe amestecand continuu,ca la budinca
 cand s-a racit blatul se pune crema de branza deasupra si peste crema se pune jeleul cand inca e caldut,se pune cate putin si se intinde ca sa nu curga,sau daca aveti chenar atunci turnati tot odata si schoateti chenarul cand s-a intarit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu