Translate

sâmbătă, 3 iulie 2010

sarmalute cu ciuperci in frunze de gulii

cand am fost in Grecia,mergeam saptamanal la piata si ce m-a uimit am vazut tot felul de ierburi de vanzare si cumparatorii cu plase pline de ierburi care eu nici macar nu stiam ca-s comestibile sau ce sunt
.ei ziceau ca toate ierburile pe care le consuma porcul sunt bune si pentru noi asa ca am incercat si eu da n-am fost incantata de toate,dar am incercat frunzele de gulii.

ati incercat vreodata?sunt la gust ca si macrisul,acrisoare,asa ca cele mici le folosesc in salata si cele mari cum sa le arunc, atata bogatie??am facut sarmale.

am pregatit la fel ca frunzele de varza,adica le-am oparit,nu prea mult sa nu se rupa,cam 15 secunde,le-am sufundat in oala cu apa fierbinte tinandu-le de coada,apoi dupa ce s-au racit le-am indepatat cozile si nervurile groase.









ciupercile le-am spalat si le-am taiat marunt apoi le-am oparit putin ca sa lase zeama aia neagra,ca am avut ciuperci champignon.


apoi trei cepe medii le-am taiat













le-am pus in tigaie(wok)cu ulei sa se caleasca putin













am adaugat un pahar de orez cu bob rotund













apoi am adaugat si ciupercile,sare,piper,boia si le-am calit putin,apoi am umplut frunzele .












in vasul in care le-am fiert am pus un strat de cozi de la gulii ca sa nu se arda sarmalele,apoi am asezat sarmalele si am acoperit cu apa si am dat la fiert,cand a inceput sa clocoteasca am redus focul si am lasat 40-45minute,apoi am adaugat un pahar de suc de rosii ca sa le acreasca putin si am mai lasat vreo 5 minute.


si le-am servit cu smantana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu