Translate

marți, 18 septembrie 2012

ketchup

 ketchup cu mere,cand am auzit prima data de el am zis ca nu-mi convine ideea sa amestec si merele asa ca am cautat o varianta cu telina.nu pot sa spun ca am fost incantata de reteta cu telina pe post de ketchup,ar merge poate ca un adaos la mancaruri.
a venit si randul la reteta cu mere,cand am incercat-o wow ce incantata am fost.
am facut o portie de ketchup dulce si una picanta.
probabil ca nu ma opresc la atat!





                                                                                    ingrediente:
 3 kg rosii
10 mere
10 ardei rosii
10 cepe
3 caciulii usturoi
1 lingurita piper macinat
3 bucati enibahar macinat(eu n-am folosit)
2 foi dafin
3 linguri sare
100 ml otet
150 grame zahar
un plic conservant
optional ardei iute 1-2 bucati

 se curata toate, se spala, se taie bucati apoi se pun la foc,se adauga condimentele si se fierb o ora si jumate.daca se taie mai mici se fierb mai repede,eu am lasat doar 40 minute,pana s-a inmuiat marul.















aici se poate vedea ca e deja moale ca sa poata fi                                                                                           dat prin masina de rosii

 dupa ce le-am stors bine de cateva ori prin masina pana erau aproape uscate,le-am mai dat la foc 10-15 minute impreuna cu conservantul,care se dizolva dupa indicatiile de pe plic.
se pune cald in borcane si eu le-am tinut pe chiuveta de metal ca sa nu crape borcanele,apoi le-am acoperit sa stea la caldura pana s-au racit,a doua zi.
daca rosiile sunt mai carnoase iese mai gros ketchup-ul ,daca sunt mai zemoase atunci va fi mai subtire.

Un comentariu:

  1. Te astept cu drag la Provocarea Dulce Romanie - editia septembrie 2012, a carei tema e "De-ale camarii"!

    RăspundețiȘtergere