Translate

sâmbătă, 7 iulie 2012

diplomat cu ananas, piersici si iaurt de caise


tort diplomat simplu de facut doar ca e in mai multe etape.
 Etapa 1!   
blatul de jos l-am facut din biscuiti digestivi,adica fara  coacere.

 am macinat un pachet  mare de biscuiti digestivi in care am adaugat o lingura de zahar si unt moale,le-am amestecat pana s-au legat apoi le-am presat cu lingura pe fundul unei tavi detasabile.
untul nu l-am masurat dar pun cate putin pana ajung la consistenta care o vreau.


 aici am pus pe marginile tavii hartie de copt, ca nu-mi place gustul care-l preia de la tava.

Etapa 2!
 doua oua se bat pe aburi cu patru linguri de zahar,eu am aici dublu ca de obicei fac mai multe.
se lasa deoparte,intre timp se bate 400ml frisca lichida rece si se lasa deoparte
3 pliculete gelatina granule Dr.Oetker se pune la inmuiat in suc din compotul ,la un pliculet se pune 5 linguri de suc,la trei pliculete avem nevoie de 15 linguri de suc.se lasa sa se hidrateze,adica pana se umfla toate granulele,dupa care le punem pe aburi la foc mic pana se dizolva toata gelatina.

 

o cutie conserva ananas si un borcan mare de compot piersici si un iaurt mare de caise nutriday am folosit eu.
fructele taiate si iaurtul se amesteca la frisca batuta
gelatina se amesteca usor in ouale batute
si foarte usor se toarna cate putin peste amestecul de frisca.


se pune amestecul in tava si se da la rece cel putin doua ore
Etapa 3 prepararea jeleului
sucul din compoturi le-am amestecat si l-am folosit la glazura.
3 plicuri tort gelee le-am preparat cum scrie pe plic,cu zahar si se amesteca bine apoi se da la fiert dupa care se toarna usor peste tort si se da din nou la rece.se poate pune  si cu lingura .
daca nu aveti tort gelee dar aveti budinca se poate face astfel : un plic budinca de care doriti  amestecata cu 3-400 ml suc din compot si zahar in functie de cat de dulce va place se da la fiert amestecand continuu ,cand e ingrosata se pune pe tortul rece . se lasa din nou pana se intareste glazura si apoi se poate servi,ca doar n-o sa astept pana a doua zi nu??



asa arata scos din tava
ce sa va spun ,a fost super delicios!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu